سگ

سگ چند سال عمر می‌کند؟

سگ چند سال عمر می‌کند؟ شاید سؤال بسیاری از افرادی باشد که از این حیوان دوست‌داشتنی نگهداری می‌کنند. رابطه عمیق بین انسان‌ها و این حیوانات باعث می‌شود که افراد بسیاری نگران طول عمر سگ خود باشند. فکر کردن به اینکه سگ در نهایت چه مدتی می‌تواند با انسان‌ها زندگی کند شاید کمی تلخ باشد؛ اما واقعیتی است که آن را باید در نظر داشت. طول عمر سگ‌ها با توجه به عوامل مختلف متفاوت است و به همین دلیل باید این عوامل را شناخت و بر اساس آنها اقدام به نگهداری از سگ کرد. در مقاله امروز به این خواهیم پرداخت که سگ چند سال عمر می‌کند؟

آشنایی با طول عمر سگ

آیا می‌توان به طور دقیق گفت سگ چند سال عمر می‌کند؟

متأسفانه، سگ‌ها به اندازه انسان‌ها عمر نمی‌کنند و باید این نکته را در هنگام به سرپرستی گرفتن آنها در نظر داشت. ممکن است شنیده باشید که یک سال از زندگی سگ برابر با 7 سال زندگی انسان است؛ هرچند این فرمول چندان دقیق به نظر نمی‌رسد. در یک روایت دیگر یک سال از زندگی انسان را برابر با 2/۴ سال از زندگی سگ می‌دانند و باز هم به این فرمول نیز نمی‌توان اعتماد کرد. نکته کاملاً مشخص این است که سگ‌ها خیلی سریع‌تر از انسان‌ها به بلوغ می‌رسند. یک سگ در یک‌سالگی به بلوغ می‌رسد درصورتی‌که بلوغ انسان‌ها در حدود 1۵ سالگی است. این نکته نشان می‌دهد که روند زندگی سگ‌ها بسیار سریع‌تر طی می‌شود و به همین دلیل عمر آنها نسبت به انسان‌ها بسیار کوتاه‌تر است. برخی از متخصصان اعتقاد دارند که برای تشخیص طول عمر سگ باید میانگین طول عمر نژاد و میانگین امید به زندگی انسان‌ها در کشور مربوطه را در نظر گرفت تا به‌صورت حدودی متوجه شد این حیوانات چند سال عمر می‌کنند.
به‌طورکلی، نژادهای سگ کوچک‌تر نسبت به نژادهای سگ بزرگ‌تر بیشتر عمر می‌کنند. علت این مسئله به‌خوبی ثابت نشده. اما یکی از دلایل احتمالی ممکن است این باشد که مشکلات پزشکی رایجی که سگ‌ها با افزایش سن به آنها مبتلا می‌شوند (مانند بی‌اختیاری ادرار و مشکلات حرکتی) ممکن است در سگ‌های بزرگ‌تر سخت‌تر باشد و زودتر به اتانازی منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *